U proteklih nekoliko decenija, čini se da je svest o ekologiji, reciklaži i očuvanju životne sredine doživela svoj vrhunac, a da su mnoge industrije pronašle savršen način da se prilagode ovom fenomenu, te da održe kvalitet proizvoda, ali i unaprede svoj brend.
Mnoge industrije, uključujući i kozmetičku, pridružile su se raznim ekološkim pokretima, trudeći se, ne samo da finansiraju njihove projekte, već i da u potpunosti izbace štetne sastojke iz svojih proizvoda, kao i da prilagode svoje proizvode i pakovanja ekološkim standardima – rezultat toga jeste pojava čvrstih proizvoda za negu kojih je sve više na tržištu. Od šampona, regeneratora, gelova za tuširanje, pa sve do dezodoransa, parfema i pasti za zube – danas pronalazimo čvrstu alternativu za gotovo svu kozmetiku koju možemo zamisliti.
Šta je zapravo čvrsta kozmetika?
Iako istorija čvrstih proizvoda datira još davnih 1920-ih, čvrsta kozmetika je, mogli bismo reći, novi način razmišljanja o bjuti proizvodima, koji se temelji na tome da se plastika i tečni sastojci zamene čvrstim barovima koji će imati jednako dejstvo sa duplo manje otpada. Osim što su apsolutno bezbedni i ne štete ljudima i okolini, ovi proizvodi su i posve praktični jer ne zauzimaju mnogo prostora, lako se pakuju i transportuju.
Jedan od glavnih razloga za ovakav potez je i voda koja čini gotovo 80% svih tečnih proizvoda, a koja vremenom menja proizvod zbog čega je neophodno dodati različite konzervanse formulaciji, kako bi se produžio njihov vek trajanja. Da ne govorimo o činjenici i da gotovo 2,2 milijarde ljudi u svetu nema pristup pitkoj vodi, te da je trošenje vode u svrhu kozmetike i te kako neetički potez.
S druge strane tu je i ekonomičnost proizvoda, budući da se mnogo sporije troši od njene tečne alternative. Gravier čvrti šampon od 45g je ekvivalent pakovanju šampona od 500ml-1000ml. Ako se pravilno koristi i čuva, ovaj čvrsti šampon može trajati između 50 i 80 pranja, što bi trebalo biti dovoljno za oko tri do pet meseci ako perete kosu jednom nedeljno. Ovo je, morate priznati, zaista velika količina proizvoda, a ujedno i savršen način da plastika šampona ne završi u nekom okeanu.
Naravno, uz posebnu napomenu, da će trajanje proizvoda zavisiti od učestalosti pranja, broja ispiranja, pa čak i uslova i načina na koji skladištimo proizvod.
Kako se pravilno koristi čvrsta kozmetika?
Da bi čvrsta kozmetika trajala što duže i kako biste iskoristili maksimum iz nje, neophodno je da usvojite nekoliko jednostavnih pravila kao što su sledeća:
- Kada su u pitanju čvrsti šamponi ili sapuni za kupanje, nemojte ih nanositi na kožu tako što ćete ih trljati po njenoj površini, već proizvod otopite u dlanovima, nasapunjajte dobro ruke, a zatim tom penom istrljajte dobro kožu.
- Ukoliko vam proizvod ne peni dovoljno pod rukama možete koristiti mrežasti sunđer koji će pomoći da proizvod zapeni i obezbedi vam dovoljnu količinu za celo telo ili kosu.
- Kada koristite čvrsti dezodorans ili parfem, njega nanesite direktno na pazuh, odnosno vrat i zglobove, koje ste prethodno navlažili, a zatim blagim trljanjem samo jedne strane proizvoda nanesite željeni dezodorans.
- Nemojte previše pritiskati ili razvlačiti proizvod – to može uzrokovati njegovo pucanje, lomljenje ili raspadanje, a takođe ne izlažite kozmetiku direktnoj sunčevoj svetlosti – UV zraci mogu uticati na teksturu i boju kozmetike.
- Ako kozmetiku ne koristite svakodnevno, najbolje ju je držati u frižideru- to će produžiti njen rok trajanja i održati joj kvalitet.
- Nakon korišćenja, položite proizvod na suvo mesto da se i sam dobro prosuši, a zatim ga odložite u frižider, na policu ili u fioku u adekvatnom pakovanju.
- Pre nego što koristite čvrste proizvode obavezno operite ruke kako ne biste preneli prljavštinu i potencijalne bakterije na proizvod.
Osim što su vrlo ekonomični, Gravier čvrsti proizvodi ne sadrže sulfate, veštačke boje, mirise, niti soli aluminijuma, što predstavlja potpuno prirodnu i bezbednu alternativu sa savršenim učinkom za potrebe vaše kose i kože. Osim čvrstih šampona, u ponudi možete pronaći i regeneratore, kupke, sapune, pa čak i dezodoranse, a svi oni dolaze u biorazgradivom, reciklabilnom i potpuno recikliranom kartonu, sa rokom trajanja od najmanje 6 pa do 12 meseci (imajte na umu da su proizvodi 100% prirodnog porekla i bez konzervansa).
Ukoliko još uvek niste, obavezno isprobajte neki od čvrstih proizvoda iz ponude, jer osim što ćete iskustiti neverovatnu negu, učinićete i značajan korak za vaše zdravlje, vašu životnu sredinu, ali i budućnost naše Planete.